1. Voordelen van VoIP
    Voordelen van VoIP

    Wilt u locatie onafhankelijk kunnen bellen en gebeld worden,
    ongeacht met welk toestel u belt?

  2. Werken bij DataVisual
    Werken bij DataVisual

    Ben je op zoek naar een uitdagende baan?
    Wellicht worden dit jouw toekomstige collega`s.

De eerste hulp bij DataVisual

11-05-2016

Laatst ging ik op een zondag met het gezin naar de speeltuin, waarna mijn zoontje na een half uur een rare val maakte van een klimtoestel. We zijn voor de zekerheid even naar de eerste hulp gegaan. Eenmaal in de wachtkamer zag ik op een a4’tje de tekst ‘Urgentie gaat bij de huisartsenpost voor!’.

Ik las dit en dacht eigenlijk "Dit is vanzelfsprekend, maar toch denken we voor onszelf soms anders". Maar uiteraard, ondanks dat we allemaal in een haasteconomie leven, gaan mensen in levensbedreigende situaties voor. Eigenlijk is dit bij de Service Desk, de eerste hulp van DataVisual, niet anders, waarbij we vragen en verzoeken krijgen over hosted telefoniecloud desktopverbindingenmaatwerk software etc. Afhankelijk van de impact en urgentie wordt bepaald op welke wijze een service registratie wordt opgevolgd.

De uitdaging 

Soms is dit een uitdaging, want het kan maar zo zijn dat er een Service Registratie is aangemeld waarvan diegene aan de andere kant van de telefoon het enorm belangrijk vindt dat deze snel wordt opgelost, terwijl we andere SR`s in omloop hebben die op dat moment meer aandacht behoeven. Herkenbaar voor uw organisatie? Vast wel! Ongetwijfeld zult u ook te maken hebben met klanten die iets extra`s vragen dat niet direct te realiseren is.



Prioriseren

Een essentieel onderdeel van onze dagelijkse werkzaamheden is dan ook om de juiste prioriteit te bepalen voor de binnenkomende aanvragen. Dit doen we door vooraf zoveel mogelijk vragen te stellen om de essentie van het betreffende onderwerp zo helder mogelijk te krijgen. Het stellen van prioriteiten is afhankelijk van de wijze waarop wij geïnformeerd worden door onze klanten. Graag hebben we de informatie zo volledig mogelijk in kaart, zodat we een goede beoordeling kunnen maken van het verzoek. Een printprobleem kan in de ene situatie bijvoorbeeld een klein issue zijn, terwijl het voor een ander mogelijk een groot issue betreft, omdat op dat moment de aanbesteding de deur uit moet. Ook in zulke situaties denken we graag mee in een passende oplossing om de uiteindelijke doelstelling zo snel mogelijk te bereiken. Daarbij streven we ernaar dat de verzoeken op een goede en correcte manier worden opgepakt, realistische verwachtingen worden afgegeven en daar waar nodig in een tijdelijke oplossing wordt voorzien op het moment het probleem niet direct op te lossen valt. 

Door de drukte bij de huisartsenpost duurde het even voordat mijn zoontje uiteindelijk geholpen werd. Gelukkig viel de ernst van de situatie mee en konden we weer richting huis. Het mooie is dat ik niet te vaak kom bij de eerste hulp van het ziekenhuis. Bij DataVisual ga ik deze uitdaging liever aan!


Auteur: Richard Jurgens

Terug naar overzicht

Copyright © 2018 | Algemene voorwaarden | Sitemap